La aniversarea a două decenii, un fost lider tehnic dezvăluie că lumea din GTA San Andreas era inițial împărțită în trei hărți separate
Lansat pe 26 octombrie 2004, Grand Theft Auto: San Andreas a devenit rapid un titlu de referință în industria jocurilor video. Cu ocazia aniversării de 20 de ani a jocului, un fost dezvoltator al Rockstar Games a dezvăluit un detaliu interesant despre modul în care lumea deschisă a jocului a fost concepută inițial.
Obbe Vermeij, fost lider tehnic al Rockstar Games, a împărtășit pe rețelele sociale că planul inițial pentru San Andreas era mult diferit față de ceea ce am văzut în versiunea finală.
Planul original: trei hărți separate
Vermeij a dezvăluit că, în faza inițială de dezvoltare, lumea din San Andreas urma să fie împărțită în trei hărți distincte. „Planul original era ca cele trei orașe să fie pe hărți separate”, a scris Vermeij într-un tweet recent. De asemenea, el a menționat că primele două jocuri din seria GTA aveau o structură similară, dar dintr-o perspectivă de sus în jos. „Jucătorul ar fi călătorit între orașe folosind trenuri și avioane.”
Această abordare ar fi ajutat la gestionarea memoriei limitate a consolei PS2. Prin împărțirea hărții în trei secțiuni, modelele de peisaj pentru fiecare oraș ar fi fost mai ușor de gestionat, fără a suprasolicita memoria deja limitată a consolei. În plus, acest lucru ar fi permis crearea unor elemente unice pentru fiecare oraș, precum ambulanțe, mașini de poliție și condiții meteo specifice.
Decizia finală: un singur spațiu conectat
Cu toate acestea, înainte ca echipa de artiști să înceapă să lucreze la cele trei hărți separate, a avut loc o întâlnire de ultim moment între Vermeij, producătorul Leslie Benzies, directorul de artă Aaron Garbut, directorul tehnic Adam Fowler și programatorul Alexander Roger. Această ședință a schimbat complet planul inițial. GTA San Andreas a fost lansat în cele din urmă cu toate cele trei orașe conectate într-un singur spațiu deschis, ceea ce a dus la crearea uneia dintre cele mai iconice hărți din istoria jocurilor video.
Adaptarea pentru PS2: trucuri tehnice ingenioase
În ciuda faptului că cele trei orașe au fost integrate într-un singur spațiu, Rockstar a folosit câteva trucuri pentru a masca limitările tehnice ale consolei PS2. Straturile de ceață din joc nu doar că ofereau un efect dramatic, dar ajutau și la reducerea încărcării graficii, dând impresia că harta este mult mai mare decât în realitate.
Potrivit lui Vermeij, această integrare a facilităților și texturilor a simplificat gestionarea memoriei consolei, făcând posibilă realizarea unui joc vast și complex fără a compromite performanța.
Impactul GTA San Andreas asupra industriei de jocuri video
GTA San Andreas a devenit rapid unul dintre cele mai populare jocuri din seria Grand Theft Auto, fiind recunoscut pentru dimensiunea sa uriașă, povestea complexă și libertatea oferită jucătorilor. Chiar și astăzi, la două decenii de la lansare, San Andreas rămâne un exemplu de excelență în designul jocurilor open-world.
Obbe Vermeij este un nume cunoscut în industrie, având o contribuție semnificativă la mai multe titluri importante dezvoltate de Rockstar Games. Ca lider tehnic, el a fost implicat direct în dezvoltarea unor jocuri care au definit standardele industriei de gaming.
Concluzie: un joc care a redefinit limitele consolelor
GTA San Andreas nu doar că a stabilit noi standarde pentru jocurile open-world, dar a demonstrat și capacitatea incredibilă a unei echipe de dezvoltatori de a depăși limitările tehnice ale hardware-ului disponibil. Ceea ce a început ca un plan de a fragmenta lumea în trei hărți separate a devenit o capodoperă integrată, datorită deciziilor inspirate ale echipei de la Rockstar Games.
Fact-check
- GTA San Andreas a fost lansat pe 26 octombrie 2004. – Confirmat.
- Obbe Vermeij a fost lider tehnic la Rockstar Games. – Confirmat.
- Planul inițial includea trei hărți separate. – Confirmat din declarațiile lui Vermeij.
- Straturile de ceață au fost folosite pentru a masca limitările tehnice. – Confirmat.
Scrie un comentariu