Universul Halo intră într-o nouă eră, cu schimbări importante în cadrul dezvoltatorului 343 Industries. După încheierea Campionatelor Mondiale Halo 2024, s-a confirmat oficial că multiple proiecte noi Halo sunt în curs de dezvoltare, iar acestea vor fi construite folosind Unreal Engine 5, renunțându-se astfel la Slipstream Engine-ul utilizat pentru Halo Infinite. În plus, 343 Industries trece printr-un rebranding major, devenind Halo Studios.
Noi jocuri Halo la orizont, dar nu prea curând
Deși vestea despre dezvoltarea mai multor jocuri Halo noi este încântătoare, nu ar trebui să ne așteptăm la lansări prea curând. Conform unui blog oficial Xbox, acest anunț marchează doar „începutul unui nou capitol” pentru serie, nicidecum etapele finale. Restructurarea Halo Studios urmărește să permită lucrul simultan la mai multe proiecte, o schimbare importantă față de modul în care studioul opera până acum, când era concentrat pe un singur titlu pe rând.
Project Foundry: o privire în viitorul Halo
Chiar dacă noile jocuri Halo sunt încă departe de lansare, Halo Studios a dezvăluit o inițiativă impresionantă denumită Project Foundry. Aceasta nu este un joc propriu-zis, ci un proiect vizual menit să demonstreze capacitățile Unreal Engine 5. Imaginile din Project Foundry oferă o privire detaliată asupra unor peisaje familiare fanilor Halo, de la peisaje inspirate de Pacific Northwest, până la o lume infestată de Flood, toate acestea arătând puterea noului motor grafic.
Un moment impresionant al prezentării a fost apariția lui Master Chief, înarmat și pregătit de luptă, recreat în detalii uluitoare din era Halo: Combat Evolved. Această scenă a fost realizată folosind Unreal Engine 5, oferind o idee despre ce ne așteaptă în viitoarele titluri Halo.
Unreal Engine 5: Schimbarea care promite un ritm mai rapid de dezvoltare
Mutarea către Unreal Engine 5 nu are legătură doar cu îmbunătățirile vizuale, ci și cu eficiența dezvoltării jocurilor. Potrivit lui Pierre Hintze, șeful Halo Studios, un procent semnificativ din resursele studioului erau anterior folosite pentru a dezvolta și întreține motorul propriu, Slipstream Engine. Această situație limita capacitatea studioului de a livra conținut la ritmul dorit de jucători. Trecerea la Unreal Engine 5 va permite Halo Studios să se concentreze mai mult pe crearea de conținut nou, în loc să fie blocat în probleme tehnice legate de motorul de joc.
Elizabeth Van Wyck, COO al Halo Studios, a subliniat că această schimbare va accelera nu doar procesul de lansare a jocurilor, ci și cel de actualizare a conținutului în funcție de feedback-ul jucătorilor. De asemenea, va facilita recrutarea și integrarea mai rapidă a noilor dezvoltatori.
Spiritul Halo rămâne esențial
Chiar dacă vizualul este important, Halo Studios asigură fanii că spiritul seriei va rămâne intact. Chris Matthews, directorul de artă al studioului, a declarat că Halo înseamnă mult mai mult decât grafica. Fanii iubesc jocurile Halo pentru povestea sa profundă, fizica jocului și senzația de a juca în pielea lui Master Chief. Toate aceste elemente esențiale ale francizei vor fi păstrate în noile titluri.
Halo Infinite continuă pe Slipstream Engine
Chiar dacă viitoarele titluri Halo vor fi construite pe Unreal Engine 5, Halo Infinite va continua să fie susținut pe Slipstream Engine. Studioul a confirmat că sunt planificate noi operațiuni și actualizări pentru modul Forge. Deși un nou joc Halo video este încă departe, fanii francizei nu vor rămâne fără noutăți. De exemplu, un nou joc de masă denumit Halo: Flashpoint va fi lansat pe 25 octombrie și poate fi deja precomandat.
Concluzie
Franciza Halo este pregătită pentru o nouă etapă de dezvoltare, iar trecerea la Unreal Engine 5 ar putea să fie exact impulsul necesar pentru a livra titluri mai rapid și mai adaptate cerințelor jucătorilor. Cu toate acestea, Halo Studios trebuie să gestioneze bine așteptările fanilor, care doresc nu doar grafică impresionantă, ci și o continuare fidelă a poveștii și a gameplay-ului care a consacrat seria.
Fact-check
- Rebranding-ul 343 Industries: 343 Industries a anunțat că își schimbă denumirea în Halo Studios.
- Project Foundry: Acest proiect nu este un joc nou, ci o demonstrație a potențialului Unreal Engine 5.
- Data lansării Halo: Flashpoint: Jocul de masă va fi disponibil începând cu 25 octombrie.
Scrie un comentariu