Adaptările de jocuri video devin din ce în ce mai populare, iar „The Last of Us” este unul dintre cele mai bune exemple din această tendință. De la „Silent Hill” și până la cele mai recente producții, fanii au început să aștepte cu nerăbdare versiunile cinematografice sau de televiziune ale jocurilor lor preferate. Însă, când vine vorba de adaptarea unui joc complex precum „The Last of Us Part II”, provocările sunt mai mari. Pe lângă narațiunea complexă și fragmentată, jocul explorează teme mult mai adânci și mai provocatoare, atât din punct de vedere emoțional, cât și al construcției personajelor. Ca urmare, pentru ca serialul să păstreze aceeași intensitate și impact emoțional ca jocul, ar putea fi necesar să se îndepărteze de materialul sursă. Iar fanii adevărați, chiar dacă s-ar putea opune, vor trebui să accepte această schimbare pentru ca serialul să fie la fel de captivant.
Adaptare creativă pentru o nouă experiență
Neil Druckmann, co-creatorul serialului și directorul creativ al jocului, a subliniat acest aspect într-un interviu pentru Variety. El a explicat că una dintre cele mai comune greșeli în procesul de adaptare este să rămâi prea fidel materialului sursă, ignorând diferențele fundamentale dintre mediul pentru care a fost creat și cel în care este adaptat. Druckmann și Craig Mazin, partenerul său creativ, au început deja să facă modificări pentru sezonul doi, așa cum se poate observa din primul trailer.
Mediul dictează prioritățile
Deși astăzi granițele dintre diferitele forme de artă sunt mai difuze ca niciodată, trebuie să reținem că jocurile video și televiziunea sunt două medii foarte diferite. Fiecare dintre ele are avantajele și limitările sale. De exemplu, tehnicile narative dintr-un joc video, cum ar fi designul de mediu, atmosfera și posibilitatea de a interacționa direct, nu funcționează neapărat la fel de bine într-un serial TV, care are o durată de rulare fixă și nu implică interacțiunea spectatorului.
În prima sa sezon, „The Last of Us” a fost destul de fidel jocului, replicând multe scene aproape cadru cu cadru. Dar ce scop servește acest lucru? Jocul original rămâne disponibil și poate fi jucat sau vizionat pe YouTube. Astfel, serialul are ocazia să se detașeze de această abordare și să găsească modalități noi de a spune povestea. De fapt, Naughty Dog, dezvoltatorul jocului, a folosit deja tehnici de storytelling care se potrivesc mai bine unui serial decât unui joc video. Astfel, succesul adaptării nu a fost o surpriză; multe dintre elementele necesare erau deja integrate în joc.
Explorarea personajelor și extinderea lumii
Chiar dacă prima sezon a păstrat multe elemente din joc, a avut și momente în care a beneficiat de deviațiile făcute. Alegerea lui Pedro Pascal în rolul lui Joel a adus o notă diferită personajului, dându-i o aură mai caldă și mai paternă, în contrast cu versiunea mai dură din joc, interpretată de Troy Baker. Adăugarea de noi personaje, precum Kathleen (Melanie Lynskey), a contribuit la extinderea lumii post-apocaliptice, iar episodul dedicat poveștii lui Bill (Nick Offerman) și Frank (Murray Bartlett) a fost unul dintre cele mai apreciate. În timp ce jocurile necesită o anumită continuitate din perspectiva personajului principal, televiziunea permite o explorare mai amplă a poveștilor secundare și a personajelor.
În sezonul doi, această abordare ar trebui dusă și mai departe. Jocul „The Last of Us Part II” urmărește evenimentele din perspectivele a două personaje principale: Ellie și Abby. Narațiunea este împărțită în segmente lungi, iar poveștile lor nu se intersectează decât la final. Într-un joc video, această structură are sens, dar într-un serial TV ar putea crea o ruptură emoțională pentru spectatori dacă unul dintre personajele principale lipsește câteva episoade la rând. Prin alternarea între poveștile celor două și găsirea de paralele tematice, serialul ar putea menține o continuitate emoțională mai puternică și o implicare constantă a publicului.
Inovația în adaptare: un potențial nou fir narativ
Un alt indiciu interesant din trailer este faptul că Abby pare să petreacă mai mult timp în Jackson alături de Joel și Ellie, un aspect care nu este prezent în joc. Într-o scenă din trailer, vedem cum Abby este salvată de Joel și Tommy de la un grup de infectați, ceea ce sugerează că ar putea avea loc o colaborare între ei înainte de a-și dezvălui adevăratele intenții. Acest lucru ar putea adăuga un plus de dramă și de tensiune emoțională înainte de momentul în care Abby îl ucide pe Joel. În joc, această scenă șocantă vine destul de devreme, dar o dezvoltare mai lungă în serial ar oferi mai mult context și ar putea face această tranziție narativă mai ușor de digerat pentru public.
Concluzie: o adaptare ce merită încrederea fanilor
Deși nu știm încă toate detaliile despre cum va evolua sezonul doi al serialului „The Last of Us”, echipa creativă din spatele proiectului a demonstrat că merită încrederea noastră. Adaptările sunt întotdeauna o provocare, mai ales atunci când implică o serie de jocuri video atât de iubită, dar este important să permitem noii versiuni să ne surprindă. Jocul va rămâne întotdeauna acolo, dar serialul poate aduce o perspectivă proaspătă și captivantă asupra unei povești deja cunoscute.
Fact-check
- Neil Druckmann este co-creator al serialului și directorul creativ al jocului.
- „The Last of Us Part II” este cunoscut pentru narațiunea sa fragmentată și temele profunde.
- Pedro Pascal joacă rolul lui Joel în serial, oferind o interpretare mai caldă a personajului.
- Abby este un personaj central în „The Last of Us Part II” și este interpretată de Kaitlyn Dever.
Scrie un comentariu