De-a lungul anilor, au circulat tot felul de zvonuri și speculații despre posibilitatea ca seria Halo, una dintre cele mai mari francize exclusive ale Xbox, să devină disponibilă și pe alte platforme, inclusiv pe PlayStation. Cu toate acestea, Microsoft a rezistat până acum tentației de a lansa Halo pe alte console. Dar acum, unii fani ai PlayStation sunt convinși că acest lucru ar putea fi pe cale să se schimbe.
Un anunț neașteptat sau doar o interpretare greșită?
Pe rețelele sociale, mai ales pe platforma X (fostul Twitter), circulă o teorie conform căreia Sony ar fi „confirmat din greșeală” că Halo va ajunge pe consolele PlayStation. Totuși, lucrurile nu sunt chiar așa de simple.
Această teorie s-a născut în urma unei dezvăluiri conform căreia viitoarele jocuri Halo vor folosi tehnologia Audiokinetic Wwise de la Sony. Informația a ieșit la iveală datorită unei oferte de muncă publicate de Halo Studios (fosta 343 Industries).
„Ca Senior Technical Sound Designer, vei lucra cu programatorii audio, echipa audio și alte departamente pentru a implementa sunetul în Unreal și Wwise pentru viitoarele titluri Halo”, se arată în descrierea jobului postat de Halo Studios.
Ce înseamnă acest lucru pentru Halo?
Deși folosirea tehnologiei Wwise ar putea suna ca o schimbare semnificativă, nu este chiar ceva ieșit din comun. Această tehnologie este utilizată pe multiple platforme, inclusiv în jocuri produse de Microsoft pentru Xbox. Cu alte cuvinte, faptul că Halo va folosi Wwise nu este o dovadă că jocul va ajunge pe PlayStation.
Cu toate acestea, există posibilitatea ca viitoarele jocuri Halo să fie disponibile și pe PlayStation, mai ales că Microsoft pare să adopte treptat o strategie multi-platformă. În plus, seria Halo ar putea beneficia de acest lucru, având în vedere că popularitatea sa a scăzut în ultimii ani, în parte din cauza unor lansări care nu au fost pe măsura așteptărilor și a faptului că Xbox își pierde teren în fața concurenței.
Schimbarea de strategie la Halo Studios
Recent, 343 Industries, care s-a rebranduit sub numele de Halo Studios, a anunțat că seria Halo se află la un nou început. Această schimbare vine cu trecerea la motorul grafic Unreal Engine 5 pentru viitoarele jocuri din serie. Dacă această mișcare îți pare familiară, nu este de mirare, având în vedere că studioul a făcut promisiuni similare și pentru Halo Infinite, unde s-a folosit motorul Slipspace. Din păcate, acest motor, în care s-au investit milioane, nu a reușit să ducă seria acolo unde se așteptau fanii, iar acum este abandonat.
Va ajunge Halo pe PS5?
În momentul de față, nu există nicio dovadă clară că Halo va ajunge pe PlayStation, cel puțin nu pe baza anunțului legat de Wwise. Dar dacă acest lucru se va întâmpla, nu va mai avea același impact major ca în trecut. Pe lângă faptul că ideea de jocuri Xbox pe PlayStation nu mai este o noutate, Halo nu mai are acea putere de atracție pe care o avea odată.
Atât timp cât Halo Studios va continua să se ocupe de această franciză, este puțin probabil să vedem o revenire spectaculoasă a jocului la gloria sa de altădată. Cu toate acestea, doar timpul ne va spune dacă Microsoft va decide să aducă Halo și pe PS5 pentru a revigora interesul pentru această serie.
Concluzie
Speculațiile despre Halo pe PS5 sunt, pentru moment, doar zvonuri alimentate de interpretări greșite ale unui anunț de job. Cu toate acestea, în contextul unei strategii multi-platformă tot mai evidente din partea Microsoft, nu este exclus ca viitoarele jocuri Halo să ajungă pe PlayStation. Dacă acest lucru se va întâmpla, franciza ar putea beneficia de un nou val de popularitate, mai ales având în vedere nevoia de a recâștiga terenul pierdut în fața concurenței.
Secțiune de fact-check:
- Folosirea tehnologiei Wwise: Tehnologia Audiokinetic Wwise este utilizată pe mai multe platforme, nu doar pe PlayStation.
- Viitorul Halo pe PS5: Nu există o confirmare oficială că Halo va ajunge pe PlayStation, însă Microsoft ar putea adopta o strategie multi-platformă în viitor.
- Motorul Unreal Engine 5: Halo Studios a anunțat că viitoarele jocuri Halo vor folosi Unreal Engine 5, după abandonarea motorului Slipspace.
Scrie un comentariu